قالیباف: شورای راهبری برنامه هفتم توسعه تشکیل می شود-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

قالیباف: شورای راهبری برنامه هفتم توسعه تشکیل می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای راهبری برنامه هفتم توسعه با ترکیبی از مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی بر اجرای این برنامه تشکیل می شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 26
کد خبر: ۲۰۵۶۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه،4 مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در پاسخ به تذکر چند تن از نمایندگان گفت: تاکنون نمایندگان چندین تذکر در خصوص مواردی دادند که همه این موارد توسط معاونت قوانین و نظارت مجلس در آخرین روز اعمال می‌شود.

 

وی افزود:یکی از این تذکرات مربوط به بحث قراردادهای خارجی است که حتما اصل ۸۱ درخصوص آنها رعایت می‌شود. هر اتفاق مالی قطعا گردش خزانه دارد و اگر در بخشی هم نیامده باشد حتما گردش خزانه اضافه می‌شود.

 

قالیباف ادامه داد: تذکر بعدی بحث ارائه گزارش است که مانند بودجه این موضوع لحاظ شده و گزارشات به صورت سه ماهه یا سالانه یا فصلی ارائه می‌شود و معاونت قوانین و نظارت این موضوع را لحاظ می‌کند. در بحث تنظیم آیین‌نامه‌ها نیز معاونت قوانین و نظارت در جاه‌هایی که ذکر نشده باشد آن را تصحیح می‌کنند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آخرین ماده برنامه نیز پیش بینی شده تا یک شورای راهبری برنامه با ترکیب مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی تشکیل شود که در جای خود مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: در خصوص آیین‌نامه‌ها نیز تاکید شده که پس از تصویب و ابلاغ برنامه تا قبل از سال ۱۴۰۳ زمان‌بندی تهیه آیین‌نامه‌ها معین گردد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار